Penicillin och öroninflammation!

Idag har jag varit på vårdcentralen och tagit blodprov. Dem konstaterade efter 40 min att "Ja du har nog halsfluss och förmodligen öroninflammation också". Jag sa ju det? haha! Dem borde ha lite mer logistik-tänk inom vården också för att öka effektiviteten alltså.. Jag satt där i först 10 min innan jag fick ta blodprov, sen ytterligare 25 innan jag fick komma in till läkaren. Jag satt precis utanför hans rum och jag fattar inte vad han höll på med, för han hade ingen annan passient att ta hand om, så vad gjorde han egentligen? Oeffektivt iallafall.
(Våra fina gröna bysser va på i onsdags när vi var ute och bowlade och sedan drog vidare till Akademin!)
Det värsta och tråkigaste med att vara sjuk är allt man planerat för veckan liksom måste skjutas upp eller planeras om och det gillar jag inte. Jag har inte tid att vara sjuk, särskillt inte nu innan tentan. Hade dessutom tänkt att vara ganska mycket i Jönköping denna veckan för att jag börjat få lite dåligt samvete att jag bara utnyttjar lägenheten när jag är i skolan, vilket varit snitt 2 nätter i veckan under dessa kurser vi läser nu, då vi inte haft så mycket schemalagt i skolan. På ett vis beror det på att jag får prickar av att sitta i lägenheten och inte göra någonting, men samtidigt är jag dålig på att engagera mig och göra nåt också.. Jag ska bli bättre på det! Sen längtar jag lätt hem också, inte hem till Hillerstorp, men efter familj, Rickard och vänner såklart. Hoppas att syrran tänker börja plugga till hösten så jag får lite mer familjärt sällskap i Jönkan.
Jag trivs verkligen jättebra i Jönköping. Det är lagom stort för mig och jag älskar verkligen att ha nära till allt och inte behöva åka bil i 20 min för att ta mig till ett gym, solarie eller en bio. Det är en supermysig stad och så fint med Vättern också! Något man inte tänker på när man inte bodde här! Jag vet bara inte hur jag ska göra för att lura med mig R hit också. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0