Bra träningsvecka!

Hade en riktigt bra träningsvecka förra veckan! Jag har tyckt att det går så trögt och att det har vatt så jobbigt att springa. Men nu när det är fint väder och man slipper underställ, halduk, vantar och extra lager kläder så går det mycket lättare! :)
I måndags sprang jag i stadsparken här i Jönköping. Perfekt slinga! Det är så mysigt där men samtidigt väldigt backigt! Ni ser ju själva hur lång tid det tog! Det beror på att det går nerför till där det står 3, sedan går det i princip uppför och nerför, men mest uppför hela rundan! Fy, var helt slut efteråt!
I onsdags var jag och Rickard ute och gick en snabb runda på ca 40 min
och i torsdags tog jag och Kajsa en runda runt Österskog.
I fredags gav jag mig tusan på att försöka springa 5 km. Tänkte se hur mycket jag klarar eftersom det är dags för Vårruset snart och jag trodde knappt jag skulle klara springa 3 km. Men eftersom jag bestämde mig så gick det! Det fick ta den tid det tog men jag klarade springa hela tiden! :) Nöjd!
Dock är rundan 5,4 km och min app mätte bara 5,1  och jag fattade inte vad det berodde på. Men Lisa sa att den mäter ju på satelit och när det går uppför så blir sträckan kortare. Kan det vara så? Smart syrra jag har, det hade jag aldrig räknat ut! :)
Söndagen bestod av intervallträning i Rönneberget. Sprang ut som uppvärmning och tänkte att det blir nog 5 gånger upp för backen. Men det blev faktiskt 10 gånger, 2 gånger mer än förra gången! Jag kände mig lätt i benen men jag andades väldigt tungt. Nästa gång kör vi en extra gång! :)
Det var min träningsvecka det! Ska fortsätta springa denna veckan också och försöka göra lite mer styrkeövningar med!

Kommentarer
Postat av: Anna

Härligt, mkt bra jobbat!!!

2012-03-27 @ 22:24:35
URL: http://overenskommelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0