Macarons!

För nästan ett år sedan var jag och syrran i London och efter en lång dag på stan passade vi på att besöka det kända franska cafét Laduree, som ligger i anslutning till Harrods. Det var som att stiga in i en scen från Alice i underlandet, med andra ord helt i min smak! Det var verkligen en upplevelse, inte bara i smakväg. Till och med servitricen såg ut som en docka. Vi passade på att dricka klassiskt english afternoon tea. Efterår var vi höga på socker och några hundra fattigare, men det var helt klart värt det! Supermysigt hade vi!
Man fick egentligen inte fotografera men låtsades som om vi inte kunde engelska, haha!
Fina syrran. Man ser inte så bra, men allt är så sockersött. Kolla bara tea-kannorna!
Mums!
Om ni är i London någon gång så kan jag verkligen rekommendera ett besök på Laduree!
Vi beställde även in macarons som är franska söta kakor. Vi tyckte inte att de var några höjdare, men det kanske berodde på att vi ätit upp ett helt fat men socker precis innan.
Jag har iallafall länge tänkt testa att göra egna, så nu i helgen är det tänkt att det ska bli ett litet projekt. Eftersom dem innehåller mandelmjöl som är skitsvårt att få tag i så har jag gjort eget ikväll! Wish me good luck!

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad kul:) berätta gärna om hur resultatet blev. Nästan varje affär har mandelmjöl, tom vår Icabutik ;))

2012-02-25 @ 13:00:38
URL: http://overenskommelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0